𝗔) 𝗙𝗢𝗥𝗛𝗔̊𝗡𝗗𝗦𝗕𝗘𝗧𝗔𝗟𝗧𝗘 𝗩𝗔𝗥𝗘𝗥
Under følger en oversikt over hvordan forhåndsbetalte varer til kunde behandlet. Det er her en forutsetning at den aktuelle varen/ordren er betalt fullt ut.
Varer som ikke er omfattet av situasjonene under kan ikke utleveres til den enkelte kunde.
Vi oppfordrer kunden til å kontakte kortselskapet for å få refusjon av kjøpesummen.
Ved mottatt refusjon fra kortselskapet, gi gjerne beskjed med navn og ordrenummer til jonas@rosom.no, slik at vi kan kansellere din ordre.
𝟭. 𝗞𝗹𝗶𝗸𝗸 𝗼𝗴 𝗵𝗲𝗻𝘁-𝘃𝗮𝗿𝗲𝗿
Varer som er forhåndsbetalt fullt ut gjennom «Klikk og hent» og som ligger ferdig pakket og merket med navn i de ulike butikkene kan utleveres til den relevante kunden når butikkene gjenåpnes. Kunden vil bli kontaktet av butikken.
𝟮. 𝗕𝗲𝘀𝘁𝗶𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴𝘀𝘃𝗮𝗿𝗲𝗿
Bestillingsvarer, altså varer som er bestilt inn på kundens forespørsel, som er forhåndsbetalt fullt ut, befinner seg i butikken og er merket med kundens navn kan utleveres til den relevante kunden når butikkene gjenåpnes. Kunden vil bli kontaktet av butikken.
𝟯. 𝗩𝗮𝗿𝗲𝗿 𝘀𝗼𝗺 𝗯𝗲𝗳𝗶𝗻𝗻𝗲𝗿 𝘀𝗲𝗴 𝗵𝗼𝘀 𝗣𝗼𝘀𝘁𝗲𝗻 𝗲𝗹𝗹𝗲𝗿 𝘀𝗼𝗺 𝗣𝗼𝘀𝘁𝗲𝗻 𝗵𝗮𝗿 𝗿𝗲𝘁𝘂𝗿𝗻𝗲𝗿𝘁 𝘁𝗶𝗹 𝗯𝘂𝘁𝗶𝗸𝗸𝗲𝗻
Varer som befinner seg hos Posten og tilbakeholdes pga. Home & Cottages ubetalte fraktkostnader tilhører den relevante kunden, men dette er utelukkende et forhold mellom kunden og Posten.
Varer som Posten har returnert til butikken pga. ubetalte fraktkostnader tilhører også den enkelte kunden, og kan utleveres når butikkene gjenåpnes. Kunden må selv dekke porto og sørge for transport dersom varen skal sendes med Posten.
Tilsvarende gjelder for fullt ut forskuddsbetalte varer som befinner seg hos andre transportører (f.eks. på skip).
𝗕) 𝗥𝗘𝗙𝗨𝗦𝗝𝗢𝗡 𝗔𝗩 𝗕𝗘𝗟Ø𝗣 𝗙𝗢𝗥 𝗕𝗘𝗧𝗔𝗟𝗧𝗘 𝗩𝗔𝗥𝗘𝗥 𝗦𝗢𝗠 𝗞𝗨𝗡𝗗𝗘𝗡 𝗜𝗞𝗞𝗘 𝗠𝗢𝗧𝗧𝗔𝗥
Hvis kunden ikke mottar varen og varen er kjøpt med kredittdelen av VISA-kortet / MasterCard, vil kunden få refundert beløpet fra VISA/MasterCard-selskapet. Det er også noen banker som tilbyr dette for kjøp med debet-kort. En forutsetning for dette er imidlertid at den enkelte kunden melder kravet i boet. Dette kan gjøres ved å sende dokumentert og spesifisert krav til 𝗸𝗼𝗻𝗸𝘂𝗿𝘀@𝘄𝗿.𝗻𝗼.
𝗖) 𝗚𝗔𝗩𝗘𝗞𝗢𝗥𝗧 𝗢𝗚 𝗧𝗜𝗟𝗚𝗢𝗗𝗘𝗟𝗔𝗣𝗣
Gavekort eller tilgodelapper kan ikke benyttes av kundene etter konkursåpning.
Gavekort og tilgodelapper må meldes som krav boet med dokumentasjon og spesifisert krav til 𝗸𝗼𝗻𝗸𝘂𝗿𝘀@𝘄𝗿.𝗻𝗼.
𝗗) 𝗥𝗘𝗞𝗟𝗔𝗠𝗔𝗦𝗝𝗢𝗡𝗘𝗥
Reklamasjoner på varer kjøpt forut for konkursåpning skal ikke fremmes til konkursutsalget.
Krav som følge av reklamasjoner på varer oppstått forut for konkursåpningen meldes til boet med dokumentasjon på reklamasjonen og spesifisert beløp til 𝗸𝗼𝗻𝗸𝘂𝗿𝘀@𝘄𝗿.𝗻𝗼.